Sunday, July 23, 2006

awanan jingga..meniti hati..
aku sedih dlm duka..
emosi kah ini..
kerna kecewa..
kepingin menatap..
dan memiliki cebisan memori itu..
andai tiada..jgn kau tabur janji..
kerna janji itu memasak hati..
patuh menanti..kecewa..
aduh kecewa..

amarahkah aku..
atau rontaan rajukku..
mengidam pada gambar2 belaka..
mengapa ku tunggu..
mengapa agaknya kunanti..
andai ia tidak bererti..
jawapan nan pasti..
sedia diketahui..

namun kumalu..
utk menghakikikan rajuk itu..
tp memang hatiku terusik..
kerna janji yg tidak terkota..
lagipula seksa nurani kurasa..
menanti "gambar2" itu..

lalu akibatnya..bkn hanya pada kamu..
bertempias pada sekelian rakan2mu jua..
terus dan terus kurasakan mahu palingkan diri..
dari setiap sms mu..dan rakan2 mu jua..

maafkan aku..
mungkin aku butuh masa..
butuh bersendiri..
biar bisa aku ubati luka ini..
paling tidak..,luka ini butuh masa..
utk lukanya berhenti berdarahan..
kerna kini hatiku bak jingga langit..

kecewa langit jingga,
**pawana malam**

No comments: