Tuesday, July 18, 2006

dalamkepekatan malam....


sengaja aku nyanyikan dalam sepi...
ada yg x dapat kulenyapkan...

emmmmm....aku mmg begini...
mungkin salah satu sifat buruk ku...
tidak ku sedari rasa itu muncul..
namun ia sering menjelma...
kerna hatiku rapuh..
dalam ketebalan jati jiwaku..

aku tak biasa..
aku juga tak bisa...

aku tak biasa meminta...
lalu aku tak biasa permintaanku ditolak..
maka beginilah ketidakbiasaanku...
aku tak bisa meminta pada yg aku tak biasa..
dan kerna itula ..
aku tidak biasa mendengar perkataan 'sorry"
dari orang yang aku tak biasa..
kerna sesungguhnya apabila aku meminta...
aku sememangnya mahukan nya..
aku inginkannya..

maaflah...
aku belum biasa dgn ketidakbiasaan ini...
aku belum benar bisa..
utk menghadapi ketidakbisaan ini..
lalu emosi terganggu..
kerna aku menyesal meminta..
yang tidak biasa pada sesiapa yg aku tak biasa..

malah..dengan yg biasa pun
aku masih belum cukup biasa
mendengar penolakan atau
melalui kehampaan dalam kekecewaan...
apabila permintaanku..tidak kesampaian..

buat lan..jgn salahkan dirimu...
buat abg ili...ct takkan salahkan musibah itu..
buat abg zul..bak kata awk.."dah biasa dah.."

ct memang belum bisa biasa dgn org yg ct biasa..
ketahuilah..ketahuilah..
maaflah..

slm kecewa,
**pawana malam**

No comments: