Saturday, December 16, 2006

merindui dan akan merindukan

ooooooooooooo..marang prapu kepunden marang skeper...(ntah salah eja ke tak tahulah pulak)
mlm tadi aku tak tidur..mlm ni entah mcm mane pulak...(alahai..memang malam2 lain pun aku tak tidur...aku ni jenis tidur lepas subuh gitu....jadi..apa nak hairan?...)


actually, mlm tadi aku menghabiskan masa dgn laptop tercinta(walaupun dah pernah kena air kopi laptop ni...masih kusayangi..hehhehe)...bila bosan melayari internet,aku lunjurkan kaki ingin menonton sekali lagi filem CINTA yg ku download dari torrent MMU(bersyukur sunggguh aku ade torrent P 2 P oleh budak2 MMU ni....)

baru 15 minit menonton seorg diri, aku dah mula rasa bosan...tup tup...ade seorang teman menyapa dlm yahoo messengger yang aku mmg sentiasa on."hi there.."...kami pun berbual la..antara topiknya ialah lakonan...habis sahaja berbual..aku rasa rindu...rindu pada suasana dan rindu untuk berlakon...wah..rindu habis aku dibuatnya...teringat zaman sekolah berlakon pementasan drama.kemudian aku berjinak2 dgn teater...tp tak lama...kali terakhir aku berlatih teater adalah 2 tahun lalu..dgn fauziah nawawi....namun aku x berkesepatan meneruskannya...uwwaaa...x jadi join time tu...jadi x dapatlah aku join pementasan silat arahan dia tu...uuuwwaaa...uwwwaaaa....rindu pada geng2 berlakon yang dulu2 tu...kini semuanya telah menyepi..rakan2 seperjuanganku juga dah merata2..ada yang dah jadi penari, ada yang dah ikut orkestra, ada yg jd penyanyi latar, ada yg jadi crew backstage...macam2 la..aku?aku tak sambung berlakon..!aku tak buat apa pun dlm bidang itu! wah.. rindunya....!

sungguhpun hanya sekali sahaja menjadi leading actress( yg lain2 suma watak sampingan..hehe), namun kepuasan setiap kali habis pementasan adalah sangat2 berharga..rindu benar aku pada kepuasan rasa itu..

dan dlm kerinduan pada lakonan itu..aku tiba2 teringat pada seseorang..

"awak, awak nak balik dgn saya?",tanya si dia..
spt biasa..aku mnjawab dgn berkerut tanda tak faham..."apa?"
terus dia jawab.."oh...aaaa.....takde apa2..hehhehe" dan terus berlalu pergi...

seterusnya setiap kali kami berselisih bahu atau ternampak dari jauh....aku hanya mampu memberikan senyuman...dan setiap apa yang dia cakap padaku, aku hanya menjawab"eemmmmm...hehhehehhe.."

ahahhahhaha...kelakar sangat bila di imbas semula..dan kini si dia itu entah di mana...khabarnya telah berhijrah ke luar negara...aku kirimkan salam pada pawana untuk mu...hehehehe..semoga kau berbahagia di mana sahaja kau berada....

*************************************************************************************

skrg ni yang bermainn di fikiran ku ada dua...
perkara yg pertama....lakonan dan kenangannya..hehhehe
perkara yg kedua......adik tunggalku akan ke latihan khidmat negara on this coming 1st januari..ahahhahhaha....so mummy akan selalu sorang2 la kan..memandangkan ayahku selalu sahaja kerja..heheheh

adik beradikku tak ramai...2 ketul ajer..aku ngn adik pempuanku...jadi, nanti kalau dia masuk PLKN tu 3 bulan, siapa nak lawan cakap aku..?hehhehe....aku nak sakat siapa? aku nak cuit siapa? aku nak bagi siapa naik angin?ahahhaha...sbb adik aku ni suka sangat naik angin utk benda2 remeh temeh...dgn siapa aku nak berlawan pendapat...ahahhaha..kesian dia kene celebrate birthday kat dlm tu nanti...hehehe...15th january 2007 mnjadi sejarah la gamaknya..hehhehe

risau jugak aku dia masuk dlm tu..sbb dia ni bkn mcm aku...dia ni kalu jalan dlm hutan nk pi sungai skit pun dah tak larat..dlm erti kata lain, dia ni tak aktif sgt la..she is just inner type...she hardly did all outdoor activities....dia tengok aku join silat, camping, kawad kaki,panjat gunung , pi sana sini pun dia yang letih..inikan pulak dia sendiri yang nak buat all those activities tu..oohh...seriously, i am worry about her...hehheheh...but anyway, life is too short and it is such a waste if we did not try all those challenging things...hehhehe...biar dia rasa la...kalu tak, rugi kan?hehhehe

eemmm...nnt tinggal lah aku ngn mak aku bersama2 dgn kucing2 yang entah brape belas ekor ni...hehhehe....kalau ayah aku ada kat rumah nnt, die pun sure join aku melayan kucing2 ni semua..akhir kata untuk entri kali ini, kucing2 ni kirimsalam kat semua bloggers2 yang ada di luar sana..hehhehehe

rindu dan akan merindui,
pawana malam...

10 comments:

karl Firdaus said...

Nah,, lihat sendiri !!! siapa kata dinda tak pandai bercerita ...

Katakan pada hati dan jerit sekuat hati................

Dunia kau bisa melihat, aku juga bisa melakukankannya... arrrggghhhhh.........aku makin kuat menggagahi...

tahniah

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

hehehhe...
ya! atas nama "cuba" dinda menggagahinya...dan hasilnya spt biasalah...pemilik gred B utk subjek bahasa melayu..hehhehe

kanda..tak boleh jerit kat sini..nnt jiran2 dtg bw parang..mereka fikir pencuri datang.heheheh

anyway, trip ke johor best ka?
senyum selalu...hehhehe

Unknown said...

Siapa si dia tu? Boleh kanda Raina tahu? Huhu... rajin-rajinkan menulis. Rajin-rajinkan membaca. Tengok di mana tanda-tanda noktah, seruan, koma dan sebagainya digunakan di dalam sesebuah karya.
Lepas tu, pasti akan berjaya seperti Kak Sri Diah.. huhuhu...

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

kanda raina mahu tahu siapa?hheheheh..malu lah kanda....
dinda hannya kenal si dia sbg abg hafiz sahaja..hehhehe...

kanda tentu peminat besar sri diah kan?masalahnya pada dinda ni...dinda suka sangat titik noktah byk2..kalau kanda perasan la kan..hehhehe...itu pasal x dpt A spm dulu..hehhe

Elhakim said...

aku juga ada laptop...
tp sudah rosak... kena kilat dan petir...
prestigio..namanya..

laptop murah pada masa sekarang

tetapi agak mahal pda masa itu...
(RM3999)

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

salam abg hakim.....

uhuh...kenangan pada pretigo yer...emmm...enah2 ade cerita di sebaliknya..huhu....

apa pun..murah atau mahalnya x jadi apa2...yg paling berharga..ialah nilainya...hehehhe

senyum selalu ya

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

salam abg poyoguy...

yerla...ct pun agak rasa kerugian juga kerna x dpt join sume tu....heheh....anyway, biasalah lumrah dunia..andai memiliki, tidak menghargai..tp bg yang tidak memiliki, sangat mahu dan mengejari...

hehhehe

senyum selalu...tata

zf_zamir said...

pernah masuk teater?

ya, kita pasti akan merinduinya, haha..

masa akan terus berlalu, walaubagaimanapun..

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

ya benar saudara zamir....
dan memang kurindui...

sbnrnya aku curious amat dgn tittle "mitos pawana" milikmu...mengapa agaknya?ada mitoskah?

Mersik said...

Uii..patut ler pokcik tak senang lepak,tak senang duduk, tak senang ngeteh hatta tido..

Rupa2nya ada oang merinduu gitu..hik hik alahaii suka hatiku..gegege