Monday, July 23, 2007

Semalam aku keluar..
ke klcc dgn "seseorg"...
kami tgk wayang..hajat di hati nk tgk "love is cinta"..
tp tiket kul 2.30 dh habis..tinggal kul 5.30 jer...
So, memandangkan kami tak boleh spend time together smpai kul 7 mlm, kami terpaksa la tgk cerita lain..
Dia terpaksa pegi dulu.tlg belikan tiket sbb ade sedara aku dtg umah..
then, he decide which movie...
Dulu, die pernah luahkan isi hatinya..
tp, aku ragu2..
walaupun begitu, kamix pernah putus hubungan..
ya, mungkin on and off..but still, he's in my heart..
sblm tgk wyg, kami mkn float di A&W...
Selama berbual dgn die, kami berbual ttg hal2 yg hepi dn juga ttg hati dn prasaan.
Bkn senang aku nk dedahkan apa yg aku rasa tentang hidup..
Tp dgn dia, everything was so easy..
Tiba2, dlm gelak ketawa,aku mula rasa "perasaan" yg misteri itu muncul..
Bkn setakat muncul..tp memuncak..aku jadik sayu..pilu..sedih dan tak tentu..
Cuma kali ini aku tak lagi gelisah..adakah kerna die yg aku cari sudah ada dpn mata?atau bagaimana?
entah..i dont have the answer...by the way, i feel it so much in front of him..smpai bergenang air mata aku..Seronok berbual dgn die..

Kami punya jiwa yg sama..tp cuma kami tidak punya peluang..Kerna walau kami "dekat", tp kami terpisah "jauh"..
Dia begitu berfalsafah..Die sebenarnya kategori pelik..Sama spt aku yg masih terkapai2..Dn yg penting, die sangat jujur..Die jujur bila menghilang..dan die jujur bila kembali..namun manusia tetap tidak sempurna, die "hilang" masa depannya..

Dan kini, aku ada sedikit rasa kesal kerna meninggalkan die di tengah jalan dahulu..
kata2nya yang aku takkan pernah lupa ialah.."Kita berada di lorong yang sama, cuma kita belum berjumpa..kerna masa belum menemukan kita..satu hari nanti, kita pasti jumpa..cuma kita tak tahu bila kah waktunya..Kerna sy masih menanti sesuatu di lorong itu, sementara awk dah nampak apa yg awk cari.."


Setakat ni, hanya dgn die aku rasa selesa yg amat sangat..almaklumlah aku ni mmg nmpk friendly dan happy go lucky, tp utk berbicara dr hati ke hati..memang susah..huhu...

kini, aku cuma doakan die bahagia dgn "teman" die skrg, dan akan cepat2 jmp apa yg die cari dlm hidupnya..

Overall, suatu masa dahulu, aku pernah save nama die sbg "my soulmate" dlm hp aku, walaupun kami tak pernah bersama..ya, aku kesal kerna menolaknya dulu..
Dan bila aku bilang, "awaklah satu2nya org yg saya teragak2 utk tolak dulu.."
lalu dia jawab.."terima kasih"..

15 comments:

13may said...

hehhe....no komen!

Kemat said...

opps...janga lepaskan peluang..jika kamu rasa dialah orangnya..berterus terang...tak rugi..kamu pasti menyesal jika terus berdiam diri..percayalah

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

13 may,
awat no komen? bg la sikit2 ilmu...dgr kabar, abg kan player..hehhe...kidding..no hard feelings eh..

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

abg kemat..

masalahnya ct x brani tanggung risiko..dah bg hints sikit2, tp lebih kpd kawan..lagipun die dah ada teman istimewa, x baikla kacau..hehhe...

a feeling will just be a feeling...

Sue said...

Cinta antara insan adalah anugerah dari Nya.

Kata pepatah...patah tumbuh hilang berganti.

Acaii Jawe said...

waaa,bestnyer dgr ayat awk ni..berbunga2 hati sy baca,hehee...wak, buat istikarah minta diberikan petunjuk untuk buat pilihan yg terbaik dalam hidup..:) smoga berbahagia wak ye..

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

hai minah C,
hehhehe..kalu hati nak cari pengganti xper..kalu xnak tu yg susah..


apepun,, hidup mesti diteruskan..hehhe
ceria2 slalu

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

abg cai..

peliknye abg cai ni gembira berbunga2 pulak..ish2..

musykil ct...apakah sebabnya saudara sungguh girang?

Acaii Jawe said...

bukan gembirala wak,hehe..cume rase cam romantik sgt ayat2 awk kali nih,hihihi.."terima kasih" atas ayat awk tu mmg spontaneous sgt:)

Sunan_Jati said...

hheheh no komen...

Najwa Aiman said...

Citer pasal apa ni? Lorong mana ni? Berhati-hati bila yang berbeza jantina berdua-duaan di lorong yang sama, lagi-lagi kalau lorong tu gelap dan jauh dari tamadun. Yang "terima kasih" tu kenapa? Sebab membuka peluang untuk ketemu yang lain lalu tersedar tentang betapa keserasiannya agaknya?

Citer apa ni?

Orang Biasa said...
This comment has been removed by the author.
Orang Biasa said...

jgn-lah terlalu dikesalkan. bagi aku, kalau aku terlepas/kehilangan sesuatu yg aku idamkan, maknanya Allah ingin memberikanku sesuatu yg lebih baik drpd ape yg telah terlepas tadi. hanya masa yg akan menentukan bila nikmat itu akan dapat kite kecapi.

tapi ayat ko mmg betul2 dtg dari hati sebab aku buleh merasainya secara terus!

Sunan_Jati said...

hapdet pls

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

najwa aimann:

tak pentinmg pun...xyah la ct terangkan citer ape ni..hehhe


orang biasa:
hi...mmmm...betul2 ct setuju...doakan dpt yg lebih baik dlm hidupp kita,..hehehhe