Thursday, April 06, 2006

"dosa atau ukhwah????"

well..haaiii...yaii..yaii...
ya allah...sakit yg teramat sangat..
dosakah dia pd hari2 lalu?atau dia mahu disedarkann atas segala pandangan serongnya pd mereka..

hayati sajak sesorang yg beri aku makna tentang sesuatu..

"Mahukah aku faham?
Mampukah aku ketahui?
Mestikah aku sedari?
Sampai bila harus kurasa?
Sehingga apa rasa ini?
Inikah yg dipanggil"sakit"..

Dan bila ia datang..
katanya hanya sbg penyudah rasa jua..
Namun ada berpandangan ..
ia adalah penyapu dosa.
atau perkara yg aku...
telah sbnrnya sedari...
dosaku...
masa laluku..
kutukanku..
kini membakar diri ku..
hah...

Bahagian insafku berkata..
"insaflah pabila kau terasa tentang itu.."
'padamlah tanggapan segala'
bersihkan jiwamu..'

Bahagian sebaliknyA seolah mahu aku jgn tertipu..
katany.."arggghh...helah dunia.."
"depanmu baik setunduk padi..
blkgmu meragut bak lembu gila.."
"jgn kau terpedaya pd kebaikan segala..'
"bukalah mata..kembangkan jiwa"

Siapa harus kupercaya kini?aku hilang dlm dalam kata2..
namu aku diajar..menerima kebaikan..
jauhi niat buruk..
terima kasihku tak pernah lekang..
kerna aku ingin mengajar diri..
berlaku tulus dan sentiasa menghargai..
selagi masih ada waktu..
selagi wujud harapan utk bersama..
selagi hati2 mereka bersamaku..
tinggi pokok kelapa di pantai..
tinggi lagi terima kasihku buat semua.."


salam ikhlas bersam waktu..,
**pawana malam**

3 comments:

Unknown said...

mane dpt ni?best2.bg kesedaran.ekeke.

Sang Asura said...

tu la

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

best ek?next time..aku wat lagi.."selagi aku mampu..akan ku alir bak air terjun"...huahahhahah