Thursday, April 13, 2006

"zaman Pemulihan diri.."




asskum...
wah..kawan2..
rindu nya aku pada kamu..
aku sakit pale la..hardcore punyer..
skrg br ok..
ehehheheh
kini aku kembali bersama idea2 ku yg berputar2..muahahhahhaha...klakar plak bunyinyer ek...
anyway...rindu bangat sey mau ukir sesuatiu di ruang tatap ini...huahahhah..
satu yg aku pelajari..."beruntunglah kiranya bila sihat sejahtera..dn sakit itu sbnrnya pengajaran.."


"berkongsi bererti merelakannya....."


sayang seribu kali sayang..
pabila manusia berakalkan binatang..
bernafsukan syaitan...
tahu..tapi x mahu mengetahui..
sedar tp x menyedari diri..
mampu tp malas..
faham tp mungkir kefahaman..''


inilah apa yang aku rasa ttg "manusia'
jgn terasa atau naik angin..kerna aku sendiri memilikinya..
namun manusia..biar kita perbaiki sedikit demi sedikit..asalkan tidak berensot lansung dari tapak itu..
lihatlah keliling..
atau kdg2 kita sendiri melakukannya..
aku jua manusia yg x terlepas dr semuanya..
masa yg terbuang..
mulut yg terlancang..
telinga yg memerangkap bunyi yg xbukan milik kita..
tangan yang tertampar...
hati yg terkutuk..
minda yg x putus dr serakah kehidupan..
kaki yg kdg kala bukan "ter'langkah...
namun "ber'langkah ke arahnya..
untunglah andai antara kita "berlangkah"...
kerna ramai yg "berlari' ....
mengejar perkara2 yg bukan utk kita..

aku jua begitu..kerna kini kata mereka.."ala..biasala..hukum dunia.."
adakah kita lupa?dunia bukan kita empunya..
kita menghuni..lantas bisa megukir hukum baru..
nan malu..hukum dunia yg bisa memadam hukum si Dia..???

Sekadar renungan bersama..
aku bukan alim ulamak yg suka pd purdah..aku jua bukan tabligh yg memuja janggut yg panjangnya bak M.rajoli..
namun yg aku ada cuma aliran kata2 yg aku miliki dlm minda dn jiwa..
selagi aku mahu..selagi aku sedar...selagi ada ruang utk aku berfikir...aku punya rasa utk berkongsi...
"BERKONGSI BERERTI MERELAKANNYA...."


salam renungan...
**pawana malam**

No comments: