Saturday, June 24, 2006



















nak sambung cerita nihh....


10 pg sabtu 17/06/06

kitorang sumer plan nak g umah mael..bdk group aku..sbb umahnya kat pulau...kene naik sampan nak ge mane2..
ade 2 umah jer kat sana....
tunggu punya tunggu..sume org ade hal..
so kitorg gerak kul 12 gak la..
tp pagi tu..si lan dtg umah faizal..ngn muke sedih..katanya x dpt ikut...
uwwaa,,x besh ar kalu sume xde..
dahla si mael sruh aku bw dier...aiseh...
aku pon mmg agak sdih ar kalu die xde..kalu bleh aku nak memori aku ade semua bdk2 ni...(walaupun si lan nih dh mcm bapak org)...ehehhe

so..memula kak zie ajak naik ngn die..tp aku seram...xyakin arr..
so aku naik ngn lobo..kak zie ngn wea..ehehhe..merempit ker tumpat...dr umah faizal..
g ramai2...
ijan..wea..lobo..ngoh...miji ngn faizal..lan..aku..kak zie...
kat umah dier..si jeff dah ade..
si sani ngn si hafiz dok tgu aku msg depa..mentang2 umah dekat..
si shah mael g amik die..emm...
kitorg naikla sampan..terhuyung hayang..mcm nak terbalik aku rasa..
terjerit2 aku ngn kak zie naik...fuh...jmp beruk yg paling besar aku pnah nampak..

smpai umah mael..kitorg berlonggok ramai2...
borak2..aku borak la ngn mael..tnye pndptn keluarga die..mcm2la..
pastu kitorg mkn mee yg mak mael buat..ramai2..
best...aku ske ramai2 ni..sani baca doa..ehehhe
then..aku basuh pinggan kat umah dier..si sani tmn aku lama tau..baik sgt dier..
sweet sgt...
then..turun umh jer..tgk2 bebudak ni dah xde..
dorg g tgu mael amik buah nipah..
tu la 1st time aku rasa buah tu..byk kali jatuh..hehheh
sian mel redah air bakau tu utk amik buah..
pastu kitorg mkn minum air klape plak..mael panjat..
bagus tul la..sian die luke2 panjat...ehehheh

pastu dorang ni g mandi air sungai plak..
eeiiii...dpn umah mael sejuk..ade angin...
sungai besar giler..
x tahan aku tgk air..so aku pon mandila...
ehehhehhe...dgn x malunyer..
jeff pon mandi..
ngoh..lobo..wea..mael..ijan..hazrul..aku n kak zie..mandi woooooo


hampir 4 ptg
aku hampir2 nak balik..nak cari asam yg mak aku psn..tp xdpt...
tgu apis g beli kropok..mael buat air..hehhe
pastu...sume balik sama2..dah lambat sbnrnye..
bas aku ngn kak zie kul 7.30 mlm...
merempit lagi..nak balik plak..ehehhe

sampai2 je umah faizal..trus ujan..eemmm....bdk2 ni pon balik...sbb nak mandi..siap2 utk hntr aku ngn kak zie naik bas..

elok je dorang balik..lin msg aku..
katanya dah ade area tumpat..ehehheh
ni sorg lagi anak didik group aku...
lawa hbudaknyer..
emm...so dlm ujan gerimis..aku ngn lan pi amik die kat area pantai..
ape lagi..merempit la..
si mimi pun ade skali..bile balik..aku naik ngn lin..hahahha..pdn muke lan..ehehhe
smapai umah faizal..aku borak2 jap..
lin bagi aku ngn kak zie inai..dr mekah..
thanks lin..
then..aku ngn faizal g beli keropok kat kilang nyer..
first time tau...waaa...byk gak kepok..
then...bile balik merempit ngn faizal..,jmp si lin ngn mimi..
katanya nk amik kwn die tp sesat jln nak kuar dr area tuh..
klakar btul..si faizal pon tunjukla jln..
jmp si kakchik..die bw kembara..
aku disuruhnye naik ngn die..
segan memula..tp aku naik la gak...ehehhehe
bile smpai umah faizal..ake kemas2 brg
si kak lin ngn mimi kene balik la plak..kejap sgt boraknyer..
sempat gak lin bg aku buah rantai..lawa..red color...chili shape..
aku suker..ehehheh..
then...bile bdk 2 bi balik..bdk2 laki sume dah ader kat umah faizal..
emm..syg dorang..bgus tul la..
ape lagi..kul 7.10 dah...berangkatlah aku dr umah mak faizal..
mek sekeluarga semua baik2 belaka..
layanan best..makanan pon best..sume ok..sume selesa..
aku suke..ehehhe

7.30 mlm..
bas x dtg2..
tgu punya tgu..x timbul...
sampai ngn kak chik..die tlg hantar aku ngn kak zie pi stesen pgkalan kubur..
kul 8 br bas dtg..sblm bas aku dtg...
kitorg br sedar yg kak zie pnye bas bkn kat situ..kene g kb..
sian dier..jahat org kaunter tu..sblm tu..borak2 dlu..best..borak ramai2..
si hafiz ngn sani yg jauh pun trn kat stesen utk hntr kitorg
terharu aku..
tetiba..si ngoh ni nak balik plak..
sedih plak aku tgk muke die...sblm ni x rpt ngn die..tp skrg syg dah...
aku pon bagila kad kat dier...tu je yg aku mampu bg...
aku bg kat semua sbnrnya..
then..masa bas dh smpai..kesedihan la..ape lagi..ehehheh
emm...then..aku pon salam semua..dn naik bas..
lobo akn hntr kak zie g umah sedara die..
sian kak zie..

dlm bas..ntah kul bp..
si shah msg aku..
katanya die tgua ku kt stesen tumpat..
then..bile pakcik tu stop..aku trn la..
jmp die ngn mael..ehehhehe...sayang..
elok je aku trn.., si sani ngn hafiz smpai ngn motor..rupenyer die ikut blkng bas..
terharu lagi...kejap je jmp dorg..
bas nak jln cepat..so ape lagi...x smpai 5 min,
bas nk jln..
just ckp skit..then slm dorg..aku pun naikla bas..
dlm hati ckp.."i'll miss u all so much.."

smpai di situ ajelah pertemuan aku ngn dorang...
dlm bas..bermain di fikiran aku bagaikan wayang..detik2 bersama2 ngn dorang...
it feels like touching..feels like really heppy that allah had given me such a wonderful opportunity to get to know them..
thanks a lot.....i really appreciate all of them..
they are all just such a new life to me..
again..thanks a lot..
i'm so grateful..
all i want know is just please let the love between us remains or increase..but please do not detereorate it....ehehhehe...

till then..in love with them..,
**pawana malam**

No comments: