Sunday, March 04, 2007

merindui seorang abang..

kadang kala rindu itu mudah...
kadang kala rindu itu indah..
kadang kala rindu itu gundah..
kadang kala rindu itu resah..
kadang kala rindu itu pemusnah..

dan bila aku bukakan pintu hatiku pada kasih syg seorang abang...
aku relakan diri disayangi...
aku biarkan diri menyayangi...
dgn seasli yang mungkin...
aku terbangkan egoku dari namanya...
aku runtuhkan benteng "hati kering"ku...
atas dasar hubungan abang-adik...
dan aku biarkan suku dari hatiku...
untuk dia teroka...
biar dia tahu kasihku jua ikhlas..
kerna aku tahu dia memerlukan sokongan seseorang..
tatkala taufan meributkan semangatnya...
aku tiupkan sehalus mungkin semangat buat penahan jiwanya..
aku pijak setiap tohmahan dan sindiran dari rakan..
yang menyatakan "itu sebenarnya cinta"..
kerna aku percaya aku belum punya tempat untuk cinta..
melainkan kepercayaanku pada cinta si Dia..
yang aku junjung penuh setia..

dan kini..
saat kau hilang..
membawa diri mungkin..
atau ke mana sahaja kau mengemudi haluanmu..
aku doakan kau sentiasa selamat di bwh lindungannya...
aku ingin kau tahu..
bahawa aku merindukanmu...
atas dasar,akulah adikmu...
lalu kubiar kau beredar..
tanpa byk soal...
tak kan ku kesal..
kerna aku percaya..
hanya Dia yang bersifat kekal...

aku lah seorang adik..yang mana hubungan kami terjalin atas dasar hormat dan kasih serta sayang...aku masih ingat saat kau bilang kau menyesal..saat kau titiskan air matamu atas dasar kekesalan..dan bila kau hilang kini...aku tidak kesal..tidak sama sekali..menitiskan air mata jauh sekali..kerna aku belajar sesuatu...iaitu usah menyayangi andai bukan keluarga sendiri..dan terima kasih kerna berjaya membuktikan bahawa teoriku yang sudah lama tinggal tanda tanya adalah benar semata mata benar...

kini aku akan mula lebih berhati2 dari biasa...agar aku tidak terjerumus ke dlm mana2 "kasih syg" yang bakal mengundah rindu...sebuah rindu saling tidak tumpah seperti rindu yang kau miliki,abg...

abg, i know u always drop by and read my blog..and yes..purposely i wrote it here for u...sincerely, every single words is for u...please do not misunderstood...this is not anger, this is the fact..the reality..by the way, i am glad to see u happy..please bear in ur mind, there's once u said.."if i ever wake up, u'll be the first one to know, aite my lil sis?"... well, i will keep that in my mind without digging to it anymore...lastly, do not ever call urself spoiler or piece of trash anymore...u are not..will never be, okay abg?

14 comments:

Elhakim said...

hurm..
bagus..bagus...
di bawah ini adalah petunjuk keperluan kasih-sayang seseorang wanita normal biasa yang berbangsa melayu.

range--umur
0 - 7 perlukan mak

7 - 14 perlukan mak dan ayah

14 - 22 perlukan
rakan/abg-angkat/teman
pembimbing

22 - 45 perlukan abang bergelar
bf/teman-hidup/suami/

46 - mati perlukan kasih-sayang
anak/kasih-sayang cucu


anda berada dalam range mana ek?

zf_zamir said...

apa definisi rindu itu?

Cikgu Siti Homestay Taman Indah said...

salam adik pawana..

oohohoho....

"sekuat-kuat ikatan iman ialah, berkasih-sayang kerana Allah dan benci-membenci kerana Allah".

Harap, adik pawana dapat betulkan konsep rindu tu yaa.. oohohoh

salam ukhuwwah fillah, dari akak yang bukan ahli keluargamu...

p(^_^)q

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

oh abg hakim...

umur ct skrg 22..so, patut masuk kategori mane ek? pilihan ke 3 atau ke 4...?

but anyway, not every choice made to be chosen..hehhe

its a way too complicated than multiple choice la bang..muahhahah..hehhe

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

hai mr zamir..
long time no see?
lama x mnjenguk ke sini ya...

rindu...bg ct terlalu free..no definite answer..boleh tak ckp die "undescribeable"..?
hheheheh

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

slm kak seroja..hhehhe

malu pulak bila akak ckp cmtu...nmpk sgt daif dan jahilnya ct dlm hal2 mcm ni..

jgn la stress on "bkn ahli keluarga" tu kak...hehhe...itu ayat yg keluar ketika emo je kak...

ct dh anggap teman2 blog kite semua dekat di hati..mcm iklan tv9-dekat di hati..hhehe

Anonymous said...

ct nur...

:)

kasih seorang adik kpd seorang abg...indah bila di suarakan.

idham

leeds said...

sedap dibaca...:D pandai adik ct meluah rasa..

Abang Long said...

puisi ini terasa bagaikan dihulurkan kepada seorang abang yang dirindui oleh adiknya. Hubungan yang suci dan kudus. Namun sayangnya, abang long tidak pandai untuk membina sebuah puisi yang baik buat seorang adik.

Unknown said...

Mungkinkah aku tahu siapa gerangan yang kaurindui? Atau mungkin aku cuma tersalah tafsir?

me,myself n all around da world said...

hi..

i already complete ur tagged. btw thanz =)

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

abg idham..

indah tp perit..uuwwaa...hhehe

kak leeds..terima kasih..hehhe

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

abg long..
terima kasih atas pujian..kdg kala kata2 yg ikhlas juga tak kurang hebatnya..

kak ainin naufal..
akak x kenal orgnyer..hehhe
mesti akak ingat sy rindu pada kanda una kan..ya..memang rindu..aduh..kecewa...

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

hi shah myself..
thanks..hehe