Saturday, January 27, 2007

DuGaaN

sejak akhir2 ini..
aku hilang kata2..
bkn kerana sedih..
bkn juga kerana gembira..
bkn juga kerna tidak berperasaan..

cuma malas mahu membuka mulut...
begitu juga dgn idea...
kekurangan idea..
mgkin sama lagaknya dgn bateri keretaku yg lemah..
nah, td baru ditukar baru..
tp cas2 dlm badanku masih juga cas2 yg lama..
masih malas mahu mengaktifkan diri..
lalu aku dirundung menung yang berterusan di dalam hati..

suatu berita yg aku terima br2 ini membuatkan aku bagaikan terhantuk ke dinding..
lantas membuat aku berfikir2 tentang semua yang aku rancang...
mengingatkan aku bahawa rancangan allah adalah rancangan yg paling sempurna..
ketentuan dari allah adalah ketentuan yang paling kukuh..

kini hatiku disekeh oleh seseorg dari bangkok...
mengingatkan aku tentang kesungguhan..
mengingatkan aku tentang usaha yang sesungguh usaha...
dan juga cabaran pada yang sempurna...
katanya"awk janji yer..teruskan perjuangan awk...janji pd diri awk sendiri ya.."
oh..tersentuh sekali...

seterusnya..dipelengkung pula oleh kesedaran..
kata2 dari seorng yg baru shj menjadi mentorku...
katanya.."buat persediaan awal..dan tingkatkan fokus dan tauhid..nescaya berjaya.."
sekaligus menyuntik semangat untuk aku membangunkan yang jatuh..
dgn petikan frasa statementnya.."bila kite sedar, itulah yg mematangkan kite.. bak satu pepatah inggeris..'you never fail until you stop trying'...."

oh...oh..allah u are the best...allah is always the best...he gave us odds and yet he never forget to give us strenght to go againsts all odds too...never forget that allah never ever forget...

ya allah..semoga impian dan keinginan ct nur dan sekelian umat muhammad termakbul..amin ya rabbil alamin..

forgetful ct nur,
pawana malam..




7 comments:

Elhakim said...

elpawana,

cas apa yang ada pada kau?
+ve atau -ve?

Unknown said...

Tak apa, tak apa... kan itu satu ujian? Kena pelangkong tu biasa ler... huhu.. minum redbull kay...huhu. Selalu berzikir dan membaca ayat Qursi, insyaALLAH akan selamat dan jauh dari dipelangkong... ahakz..

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

ehehhehe....memandangkan keadaan tgh malas..makanya jwpn kpd soalan itu..abg hakim bleh jwb sndiri kan?

huhu...

jap2..nk tnyer...elpawana...el mksudnya apa?

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

ehehhehe....memandangkan keadaan tgh malas..makanya jwpn kpd soalan itu..abg hakim bleh jwb sndiri kan?

huhu...

jap2..nk tnyer...elpawana...el mksudnya apa?

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

salam kanda raina..
thnks 4 da suggestion..hehe..
tp yg redbull tu..alamak..mmg mintak sorry..ct ni minum air gas pun tidak..sentiasa air suam aje...hehhe..melainkan air kelapa muda dgn air cendol..itu pun x bleh byk2..heheh

byk songeh kan dinda ni,kanda?hehehe

Anonymous said...

Apa itu kehidupan tanpa cabaran dan dugaan... Cuma kena pastikan dugaan itu mematangkan diri kita kan..
Terasa nak sekeh orang plak.. :p

karl Firdaus said...

Dinda Dara,

bagus bagus minum air suam banyak banyak bagus untuk kesihatan ... tabah menghadapi dugaan ... Itu juga adalah kekuatan...

Senyum tau jangan tak senyum..