Monday, January 29, 2007

memohon...


meminta..
memohon...
diberikan kekuatan..
dihilangkan ketakutan..
diterjah kesedaran..
dibuka pintu kejutan..
moga dkabulkan ...amin..

memohon...moga dikabulkan..
meminta..agar diperkenankan...
kerna Dia lah penentunya..
kerna Dialah yg berkuasa..

aduh..aku mengeluh lagi..
bukan kerna menyalahkan Dia pemberi dugaan..
bukan jua kerna membenci si Dia..
namun keluhanku kerna kusedari keadaanku kini..

ya..baru kali ni aku merasa takut...
kerna aku tidak ada upaya..
untuk menentukannya..
kini kusedari..
bahawa sebelum ini aku penuh kuasa..
lalu aku lupa pada pemberi kuasa sebenar..

lantas kuangkat tanganku memohon..
meminta..dan terus meminta...
agar berikan aku kekuatan..
dan cukup keyakinan..
mana hilangnya keyakinan aku miliki selama ini?
kucari dan kucari...
lalu kumengerti..
hanya Dia bersifat memiliki...
aku hanya peminjam yang setia..
dgn alunan minus one lagu sukteki de ne..
aku berlayar memohon dan memanjatkan permintaan di dlm hati..

"ya allah...selama ini kau berikan aku kekuatan menghadapi dugaan2 yg besar..dan kini aku kira kau turunkan permasalahan yg kecil namun tanpa cukup kekuatan..cukup untuk menghembus pawana ribut di hatiku..ya allah..berikan aku keyakinan..dan persediaan yg cukup untuk aku hadapi dugaan itu nanti...amin.."

doakan aku ya wahai teman2 maya sekalian..doakan aku berjaya mengatasi dugaan ini dgn jayanya...amin ya rabbil alamin...

9 comments:

Anonymous said...

Amin....

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

hehehe..time kasih abg PG....abg PG juga mudah2an sentiasa tenang..

take care..assalamualaikum..

Dhiaz said...

kanda doakan dinda nur sihat sentiasa, tenang dan tabah menongkah rasa, memperutuhkan iman di dada biar tidak mudah runtuh. sabar sentiasa.. amin..

karl Firdaus said...

Kanda selalu doakan dinda kuat menghadapi segala dugaanNya. Tabah dan bersabar...mudah mudahan yang terbaik akan datang tidak lama lagi.....

pastinya ada yang lebih baik menanti disana .. InsyaAllah..........

Amin

Unknown said...

Amin

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

kanda razra...
time kasih byk kanda razra..dinda juga doakan kanda sentiasa tenang dn dpt apa sahaja yanag kanda impikan..hehe..kanda take care ya..assalamualaikum..

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

kanda una..ya mudah2an begitulah hendaknya..amin..
kanda semoga berbahagia..:))
assalamualaikum

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

kanda raina..
thanks sbb mengaminkan..take care..

Mersik said...

Aaammminnnnn.....

(Lepas tu mengesot2 ketepi tunggu oang hidang makan2 hik hik..)