Friday, June 27, 2014

22 JUNE 2014 - TUNANGKU DEMAM DAN INTERVIEW KERAJAAN

Assalamualaikum...
Interview kerajaan brjalan lancar...pada 21st June 2014. Tunangku tiba2 tak demam panas pg tu. tp dia gagahkn juga bwk aku ke Jln Cenderasari...pusat temuduga SPA. Thank u syg...

Sebelum interview, aku dptkn restu ibu dan bapa...juga cuba call pak din...namun pakdin sedang mmbacakn ayt2 suci al-quran..

Kuhadapi interview dgn gugup pd mulanya namun setelah itu dgn lancar...cuma satu bahagian, aku terlupa nak beritahu bahawa walaupun my salary tinggi, aku tetap nak juga jawatan ini. Itu shj yg aku rasa ralat. Namun, segala usaha sudah kucurahkan. Maka, Aku serahkan kpd Allah SWT. AKu bertawakkal kpd Mu ya Allah. 

Sebaik habis interview...terus bwa tunangku ke rumah maknya...demam panas sgt dia..taknak ke klinik..dia mintak mak dia masak tahu kering dgn suun dan fishball serta kentang..aku bantu mak dia msk kejap pstu urut kaki tunangku...kesian dia demam panas...sakit urat2 bdn dia..lps bg dia mkn, aku dn mk abahnya pegi mkn knduri di jln dpn..mak dia takut agknya utk tinggalkn dia dgn aku brdua dlm rumah..

blk dr knduri, tunangku lapar...kesian sakit2 bdn..Aku urutkan kaki, tapak kaki dia...urutkan kepala dia...suapkan dia makan nsik...dan letakkan air di kepala dia...bntu dia mkn ubat...mcm2 lg...teman dia tdur kejap...dr jam 4 smpai 5.30 pm aku tdur...

After bangun, aku nk bwk blk tunangku ke rumah mak aku pulak...sbb pg td dh tya boleh tak hfz nk tdur rumah aku...dia dmm..so mak aku msk utk dia...Sebelum dtg, hfz nk mkn tembikai dgn asam boi serbuk..pegi psr mlm cari buah..

Lps tu, smpi rumah, dia tdur dlu smntra mommy masak utk mkn mlm...tgu ayh blk dr surau, pstu kejut dia bgun tdur, mkn sma2...Lps mkn, aku bwk dia pegi klinik sbb dia dh tak tahan...takut nnt demam balik..Lps take injection from Klinik Idzham, dia nk pegi ambik sandwich...tp dia mcm nk lepak tgk bola plk lps iman and zaff ajak lepak...aku teman dia lepak smp hbis argentina lwn..sbb dia minat argentina..!!! baik tak hney sbg tunang abg..?? Hee

masa tgk bola, iman share mimpi dia dgn ktorg...ktanya mimpi sarum merempat...fahmi dgn syida brcerai...pastu syida meninggal dan sarul merempat...Astagfirullah...sama lebih kurg dgn mimpi aku..
Aku mimpi fahmi dtg dkt hfiz, bgtau yg dia surrender...dia tak mmpu lg hdup dgn syida..dia akn lpskn syida mgu dpn..ktanya syida dh trlalu kongkong and control dia..dia dh tak thn hdup mcm tu lg...ya Allah...aku hrp mereka bhgia dunia akhirat..hrp2 takkan ada apa2 mslh...mohon Allah beri kebhgiaan kpd syida dn keluarganya...biar dia bhgia dgn keluarganya...aku juga hrp aku d hfz bhgia dunia akhirat...amin..

Smp rumah kul 2 pg and trus tdur lps aku bg dia mkn tembikai dia lg...

Sunday- 22nd June 2014
Wake up at around 11.30 am. Then my syg pun bgun...mommy dh siap msk...Bdn hfz dh sihat sikit...so dia pegi mandi..lps dia mndi, aku mndi pulak...tp msa tu dia tdur pulak blk...lps tu aku siap2 kn mknan...we had our lunch at 12.30 pm..After lunch, dia tdur blk...mmm...by 3.30 aku pn dh lps so aku buat cekodok pisang..Dia bgun, mkn cekodok and we all keluar...aku teman dia pegi gunting rmbut kt krmt...then pegi beli brg kt chow kit...blk rmh dia, aku basuh kuali pns, and buatkn dia mknan...aku buatkn benjo...roti bakar and telur...hee...

Then tgk tv sma2 kejap,...aku pn tdo...smp 11.20 pm. Dia dh siap buat sandwich...the we all keluar sma2...

** Ayah aku batuk2 smp hilang suara...Dia beli basikal baru sbb basikal lama dh teruk sgt...dia suruh aku ngn adik tlg bg duit sikit nnt...hehe...

** Aku ade share mimpi aku dgn my mom...aku mimpi aku jumpa kasut aku yg lama2...byk sgt bwh seat dlm lrt...aku keliru..tp happy nmpk semua kasut2 lama aku...so aku kutip semua kasut2 lama tu....best part is, mak aku pun mimpi yg sma dlm msa semiggu dgn my mom...mak aku mimpi jumpa kasut byk2 jgk...and dia mimpi dia dgn encik and kami semua ade dlm sebuah tren jgk..encik suruh dia duduk sblh encik dlm tren tu...hehe....

Ya Allah..aku hrp xde apa yg jd dgn family aku...smoga semuanya sihat sejahtera dan semoga semuanya brjya dn bhgia dunia akhirat..amin...

Ya Allah...semoga aku brjya interview tempoh hari dan diterima bekerja dgn kerajaan..amin...

#pencintasyurga #tentangmimpidanperasaan6677 #abgdanhoneywithlove

No comments: