Friday, June 27, 2014

26 JUNE 2014 - NUKILAN PERTAMA DIHANTAR KEPADA TUNANG

Petang itu, sesudah mgrib aku lantas laju membawa kereta kpd tunangku..
Untuk keluar dgn dia..sbb aku dh pkai dress pink princess yg cantik sgt..
Bila jmp...tunang aku tak ckp pun dia belum mkn...
Dia tya aku nk pegi mana,,,so aku ajak dia beli garret popcorn...
Dia mmg tak suka pergi tempat2 cmtu....penuh sesak...benci sungguh dia nak drive dlm hiruk pikuk kerera yg bersesak2 tu...merajuk aku dimarah dia dlm kereta..bkn dia marah tp dia byk kerja nak buat...nak sembg dgn aku hal mcm2 ktanya...dia pening...takut tak sempat buat preparation utk berniaga bazar ramadhan...kesian kan..??? aku tnpa rasa kesian (sebabkn mrh pd dia) .... buat bodoh je dlm kereta...diam seribu bahasa tanda protes..ktanya "byk permintaan hney abg tunaikan...takkan hney tak kesian dgn abg..? hney nak abg berniaga tp abg nk buat persediaan, hney tak nak bg ruang...mcm mana?"

Lps beli popcorn, aku ajak dia beli kropok mahal aku kt cold storage pulak...hehe...
Lps tu, kami nak pegi mkn..sbb dia tak mkn dr pg...tak sempat ktanya...hmmmm...mrh btul aku...
tgh beli popcorn, ktaya zaff msg nk keluar rmh cmtu je...nk pnjat pgr keluar...sbb gaduh dgn gf dia..
Lagila si tunang ni hangin...hehee...

So aku meredah mlm dgn forte merah aku tu pegi carik kedai mkn...dua kedai yg kami nk pergi tutup pulak..sambil cari roti utk dia nk buat kilang sandwich dia mlm ni nnt. Ya Allah susahnya nk cari roti..3,4 kedai semua takde stok..
Kami teruskn lg mncari kedai mkn..smpi satu kedai, ade bukak..tp nk cari tmpt prking payahnya subhanallah....dh prking, kami duduk..aku pgl org order..ktanya kejap..bila dia keluar, org tu ambil order org dpn pulak dlu...ade sorg adik jln, aku sruh ambil order, dia ktatgu kejap kak..tiba2 sorg mamat masuk kedai dn duduk..di situ, mamat yg mula2 ambil order td pegi ambil order kat meja mamat bar masuk ni...mmmmm, tunang aku trus bangun ajak aku blah...maka aku blah dari situ...dpn2 brader tu kami chow..!!!

Entah apa masalah dan dosa kami...byk yg trjadi hr ini...hehehe...kesian tunang aku...
Dh smpi di van dia, aku brhenti kt tepi sruh dia beli roti kt speedmart...sbb xde prking..so aku duk dlm kete tgu dia..lps beli roti, dia msuk blk, aku kuar lorong nk cari prking luar...tba2 satu kereta trus prking tmpt yg aku nk prking...mmg hari ini ade sikit sueh...mcm2 dugaan...tp aku ok je...dia yg ade mslh..dia yg trtekan...kesian...hehe..so dia ckp baik hney blk sebelum mcm2 jd...abg nk blk umah dlu...abg dh rimas..!!!!

bila dia smpi rumah...aku tgh mkn popcorn dgn fmly...dia htr gmbr telur rebus dgn baked beans dia ....ktanya abg mkn tu la je...manja pulak!!!! mcm2 hal tunang aku ni...
aku tahu di mana silapnya....mlm sebelumnya...dia belikn aku bju dress kt danau kota..utk pkai pergi kerja esok...kami Free and Easy mlm tu..

Lalu tgh mlm slepas tgk crite grey's anatomy, aku mngalir2 air mata aku kesedihan dek cerita tu dan jgk trhdp dia, agknya..ada air mata yg mengalir kerna tak mampu menahan kami dari nekad penuh bererti. Ya Allah, smoga Ramadhan ini mmbawa seribu erti buat kami Ya Allah...

Sebelum tidur, ku titipkan sebuah puisi buat si dia..

Sayang..
Cinta...
Ketawa..
Air mata...
Bengang....hati jd panas...
Marah meluap-luap...
Baran bertingkat-tingkat...
Andai di hembus udara ganas..
Pasti akn hancur ....
wilayah kuala lumpur..
Meninggalkn lumpur..
Berderai....dilanda badai..
Bernama amarah...

Namun tiada laut yg sntiasa psg..
Tiada banjir yg tak surut..
Lumpur hilang kini putih...
Wilayah ini sudah bersih...
Hati juga kian pulih..
Kembali tersengih...
Pada nafsu yg dihembus kuat..
Malu kerna tadinya meluat..
Pada dia yang tersyg amat..
Itulah kehdupn pnuh nikmat..

Asal saja kita tahu..
Di mana tempat..
Waktu yg perlu tamat...
Agar sayang itu kembali trnikmat..
Agar cinta kita smakin kuat..
Kerna kitalah manusia..
Tiada yg smpuna..
Butuh dia dan rasa..
Untuk hdup yg smntra..
Agar pinjaman Dia..
Tidak kita persia...

Abg tidaklah sempurna orgnya syg...tp abg ckup sempurna buat dinda...

Dlu dinda ada blog.. byk puisi2 dinda tulis...dlm mgu ini dinda baca semula karangan2 lama..coretan jiwa dinda..kisah hdup dinda..sejak 2006...dh brtahun2 lama nya..kulewati semua coretan dn nukilan dahulu...lain benar rasanya mmbaca hasil tulisan sndri...
Dn jauh sgt rsanya perubahn watak dri ini...hdup yg dilalui...persekitaran lalu...

Dlm satu karangan dinda ada myatakn bhwa dinda mahu sering mengarang puisi buat kekasih hti sejati suatu hr nnti..

No comments: