Friday, June 27, 2014

23 JUNE 2014 - LEKA DAN MELAYAN JIWA

Semalam, seharian aku tak buat kerja sgt...aku memilih utk berusaha lebih sikit utk permohonan kerajaanku...

Aku tulis email kpd panel temuduga - Pn Noor Sharina Binti Salim...ucapan terima kasih dan ku tekankan bahawa even tho i am currently working as Human Resource Manager, but i am having high interest to work with the government even tho the salary will be a little bit lower.

Tak cukup dgn itu, ku kirimkn satu lg email "gila"...kali ini buat menteri belia dn sukan...encik Khairy Jamaluddin. Telling him that i went for an interview for the said position. Brief introduction of my educational and experience background. Highlighting the point that I am 200% interested to join his outstanding and energetic leadership.

Itu usaha ku shj..moga ada rezeki aku berkhidmat utk negara. Buat masa ini, aku sgt2 surprise dgn kehidupan msa hdpnku..jelas kelihatan bahawa hdupku di tanganMu ya Allah...semua yg bakal Kau rancangkan adalah dgn ketentuan dan kekuasaanMu ya Allah. Maka aku berusaha, dan berdoa kpd Mu.. Aku bertawakkal kpd mu Ya Allah. Ku serahkn segalanya kepadaMu....Mohon Kau permudahkn jln buat aku dan Muhammad Hafiz agar hidup kami berjaya dan diberkatimu....

** Aku sedar akhir2 ini aku kurang excited dan bersungguh2...keriangan itu kurang nampaknya...kenapa ya?
Hasil stress berpanjangan akibat kerja?? Mungkin juga kot..

Tunangku demam lagi...

No comments: