Monday, October 02, 2006



  1. aduh....

it just reaaaallly made my eyes open..
i was on my way to my campus..with my mom.
of course got to send my mom to the office first..
well..then, on the way to the office..i was using a highway..which i know will jam giler at this time around...(7 am ++)

so,my mum and me dicided to take the short cut (even we din really sure..but pnah tgk other kete lalu la)...actually jln dlm sebelah highway jer..
so, bile ade exit kiri.just masuk dgn confidence..
its jalan bertanah merah..
dlm hati..i started to scold myself..(damn ! abis kete aku)..
Anyway..we both tempuh jugak la even my mum din cnfident on da road itself..i said.."sokay mum..ade jalan kuar ni nnt..dpn tu jer."
Well.yup tre's a jln kuar..but, after i almost jahanamkan my car...coz got to seberang like a parit yg berlekuk giler..aiihhh...bp kali aku beristigfar..entahla...luckily lepas gak kete tu..thanks allah..

NOT to finish till that..then i terpaksa gak kuar balik jln highway..coz dh xde jln till ujung..aihh...so,bile masuk balik highway tu..xsampai 5 min..trus tempuh jam..which means i have to tempuh jugak..till the traffic lights..gosh..it such a terrible traffic lights..plus..org berpusu2 nk g keje..so,,paham2 jele..sabor besar aku pg td..aih..
Then, while tgu jam tu...i started tu muhasabah diri balik about what i've been through just now..(even though dok membebel sama skali ngn my mum la kan...ehhehe..)

So, the moral of da story is...."WALAU PUN KITE CUBE SEDAYA UPAYA KITA UTK DPTKAN APA YG KITA MAHU..ANDAI ALLAH TIDAK PERKENANKANNYA..IA TETAP TAKKAN DAPAT KITA MILIKI ATAU KECAPI..DAN, PASTI ADA HIKMAH KE ATAS SETIAP YG BERLAKU.."

ouch...touching la..deeply touched by the experience..emm..anyway, gud day to all..

allah know what best for us..believe in that..:-)

No comments: