Monday, October 16, 2006

perkara bodoh...
kesayuan lagu kitaro mengelilingi sekitar malam ini..
mengingatkan aku..
pada suatu malam...
tanggal 13 oktober 2006
akan kusemat ke dalam ingatan
aku dan kebodohanku...
lingkaran jam 5 hinggalah hampir 9.30 mlm..
aku kegelisahan...
namun andai aku ceritakan..
akan hanya mengukir tanggapan bodoh pada setiap pembacanya..
tentang kebodohan aku...
yang aku cari..

tapi kini baru kutahu...
bahawa kebodohan yg selama ini aku lihat dlm adegan filem dn drama..
sebenarnya wujud pada hakiki manusia..
wujud pada realiti kehidupan..
dan kini..antara sedar dn tidak..
aku lah dia antara pelakon kepada kisah cereka ini..
bkn rekaan..tp gerak hati..
yg tidak akurancang..
kini telah ku lalui..
walau bkn atas nama cinta..
tp kasih dn sayangku..
pada seseorg yg ku anggap jauh lebih mulia dr perikatan cinta..
sesungguhnya aku harus tahu...
dn sememangnya aku sedar.
hubungan suci ini lebih suci dr hubungan cinta..
kerna aku percaya..
andai ikatan cinta..pasti boleh terputus..
tp andai ikatan ini..takkan mudah terputus..
kerna kesucian pada namanya.

apa yg mampu aku coretkan di sini....
adalah bait2 di bawah...

"kesedihan dn kegelisahanku hilang dtelan kesibukan dn keriuhan di hentian itu.."
"lalu aku melangkah dgn penuh kekecewaan dgn tiada perasaan.."

8.45 mlm di hentian itu..aku bagaikan merpati yg mencari seekor lagi merpati di dlm kawanan gagak2 liar...

only me knew the story.....
may u be happy wherever u are..

pencarian...
**pawana malam**

3 comments:

Anonymous said...

i think i also knows the story just by the few lines... im sorry for everything dat happened...

Anonymous said...

i can felt u too "crazy" n too "brave" on dat time rite..but everything is ok
'teruskn dgn kekuatan hatimu itu.'

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

thnks a lot...thnks for supporting me..