Wednesday, February 14, 2007

CINTA..SINTA..CHENTA


mencari dan kucari...

apakah yang kucari?pada mlm2 hari begini...?mengikut gerak hati dan tangan ini menari2 di keyboard ini..seperti yg kukatakan..bulan februari bulan cinta...kerna bulan inilah bulan yang mengembalikan banyak sekali kenangan dan kenangan..dan impian..dan segala2nya...

kebetulan bulan februari ada valentine's day(bulan yg penuh dgn ekspresi cinta di tv,di radio, di iklan2...dimana2 sahaja terutama di shopping complex...aduhhh).kebetulan february ada harijadiku..maka..di bulan ini..hidupku byk dugaan..dan juga kemanisan..mengenangkan bln ini adalah bln february..hampir setiap tahun kebelakangan ini aku akan dihujani dgn pertanyaan2 drpd beberapa "kumbang"(merujuk kata2 kanda putri chempaka biru)...


meh ct share skit antara kata2 yg biasa didengari dlm bulan ini...


1) ct,sudi tak maafkan **** sempena bln romantik ni? then, kita boleh celebrate besday ct sama2..nak tak?(dgn gaya ala2 romantik memujuk)


2) wahai cik ct wan kembang..kite celebrate birthday u on valentine la...sure u suka..kan?(bajet aku akan suka la dia pgl aku cmtu...heh)


3) awak..bagila chance kat saya...awk buka la hati awk sempena bln birthday awk ni...(sambil tersipu2..mamat ni mmg sopan sikit..hehe)


4) awk igt x time ni kita tgh buat apa thn lepas?esoknya valentine day kan?nak pegi sana lagi x?best kan time tu...shimmering light...beautiful view...(dari bukit langat tu mmg view lawa...)


5) hai beb..this month reminds me of u...wanna go out?(ini sms yg baru je aku dpt)


6) woi ct...awat hang xmau carik pakwe dlm bulan ni..kebetulan bithday hang 3 hari lps valentine..meh tiru mcm aku..heheh(ni dialog wajib besfren aku)


eemmm....mcm2 la kan..yg x ingat...yg xmau ingat pun ade..hehe...


tp aku sejujurnya bagitau kat sini..hati aku meronta2 ingin lepas drpd kurungan yang aku buat sendiri..rasa mcm ada angin bertiup kencang yang ingin meruntuhkan sangkar hati ni...tp aku punya pelan hidup yang aku susun penuh strategy...kdg2 hati aku rasa mcm ada batu besar yang himpit..rimas..rasa terkongkong...rasa sempit..tertekan..kdg2 rasa mcm aku hanyut sorng2 dibuai lagu2 cinta...tp aku xnmpk pasanganku dlm kehanyutan itu..dan kemudian aku nmpak hidup yg aku impi2kan..tp aku tetap xnmpk orang yang bakal mengisi hidup aku tu..dan kemudian aku hanyut lagi...lagii dan lagi...dan seterusnya aku jadi takmenetu...penuh emosi sendirian..menurut kata kwn2 rapat..itulah dikatakan rasa sunyi.."lonely"...muahhahhaa....naya...!! dugaan besar bln ini ialah....CINTA...SINTA...CHENTA....dan aku belum punya itu semua di dlm hati ni..belum untuk sesiapa...ada orang kata aku ini manusia ego..kerna tak mahu menerima cinta..ada orang kata..aku ini perempuan terlalu mengejar duniawi...ada juga yang kata aku ini keras hati..kerna bagi mereka hati yg lembut itu adalahh hati yg menerima cinta..tahukah anda bahawa aku ini sememngnya takut pada cinta...kerna ia adalah kelemahanku..pabila aku menerima cinta, aku akan memberi terlalu banyak..menjadikan diri aku imbalance...aku akan lupakan segalanya demi cinta...maka aku ambil keputusan untuk menjauhi cinta buat masa ini..hehe..melainkan andai allah itu fikir aku sudah bersedia dan lantas hatiku dibuka untuk cinta...tp aku xpernah putus2 berdoa untuk bakal suami yang akan memiliki cintaku...agar dia selamat..agar jodohku itu adalah teruna impianku..yang akan menerimaku seadanya..dan aku akan memberi seadanya..dan moga2 kerna dialah aku dpt menghuni syurga..bersama2nya..i know..even though i am alone here..i know there you'll be...sama mcm lagu dlm blog nih..hehe..i know there will be a time where we will be one...hehe...amin..


there u'll be..

17 comments:

Anonymous said...

surat cinta dari seberang
berdakwat biru, bersampul kelabu
usah di kenang cinta terhalang
cinta yang abadi mungkin menunggu.

selamat hari velentine ct@!

abg idham

leeds said...

ohohohoooooooohoooo di sini amat terbau CINTA!!!!!!!!!!!

berada dalam CINTA sejati adalah suatu yg paling best tau adik ct...

semoga adik ct ketemu putera impianmu suatu hari nanti..kak leed pray the best for u..muah!!

Sahalfikri said...

ahha.. byk btul peminat ek? biasala tu, mana2 bunga pun byk kumbang nak hinggap, maklumla ada manisan.

ish tak suka tul ngan hari valentine. baca x paper smlm, kerajaan thai terpaksa keluarkan garis panduan bercinta bagi mengelakkan budaya ikut bbarat sambut valentine day.. esp to avoid free sex n cinta berlandaskan nafsu serakah.. menarik plak tindakan govt dia.

kumbang yg dpt bunga tu pun sdg berterbangan mencari yang terbaik untuknya. yg pasti siapa yang berjaya adalah seorang yang telah ditentukan. no worries..

Abang Long said...

banyak betul kumbang disekeliling bunga sekuntum, yang penting, berhati - hati dan jangan lupa semua insan ada harga diri - pertahankan.

karl Firdaus said...

Bulan nih orang cakap pasal cinta sana sini heh ... Akak Leed tu dah expert bercinta ...........nampak sangat yang dia tuu seronok ..

Betul kata Pu3 Chempaka Biru .... Blog dinda dah ada banyak Kumbang kumbang beterbangan heh .... Jangan marah heh semua kumbang kumbang Una cuma gurau gurau aje ...heeeeeeee

Kalau dah banyak kumbang datang hinggap kat dahan tuu.... tak kan satu pun dinda tak berkenan ?? Kesian jugak kanda tengok kumbang kumbang tuu ............ Lembutkan hati ... mana tahu dinda akan dapat apek seperti kanda dapat nyonya ...................ahahaaaaaaaaaaaaaaa... heeeeeeeeeee

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

hai abg idham..
wah pantun lagi...great...hehhehe

happy valentine uk abg id juga..hehhe..moga sntiasa romantik..hehhe

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

ohohoh...kakleeds ku cyg..hehhe...
eemm...berbau cinta tu cmne ek?manis?masam?atau mcm bau kari?hehhe...yummy..

thnks kak..ct pun doakan akak bahagia selamanya..
assalamualaikum..

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

hai abg sahal fkri..ehhehe...

bukan peminatla..sekadar teman2 yg diutuskan allah utk menghiburkan..hehhehe...siapa la nk kat kite ni..rupa pun tiada...harta apatah lagi.hehhehe...dahla gemuk..hitam pulak..uh..kucing lagi comel..hehhe anyway, abg sahal..ct x smbut pun valetine..cuma ckp sbb very synonym dgn februari..hhehehe...sensitive issue..bahaya!! xnk komen lebih2..hehhe
take care..


hai abg long..
assalamualaikm..
abg long tahu tak..ct suka baca komen abg long dlm blog teman2..kata2 abg long serius dan berhemah malah lembut..suke...nnt2 singgah lagi ek..tata

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

hai kanda una...
aiiyyaakkk...hehhehe..knda suruh dinda pilih kumbang2 ek..hehhe...xmola kanda..tu sume kumbang2 diutuskan allah sbg teman buat dinda..heehe..naya tau...ala..lgpun kumbang2 tu dtg sekadar singgah aja..memperindahkan sekeliling bunga..hehhehe..kalau melekat nnt lain pulak ceritera nyer..hehhe..kanda carilah dnda sorang apek, mcm kak chempaka..hehhehe..mane kak chempaka ni..xnmpk2 pun..hehhe

13may said...

salam,
tersesat kat sini...

anda sedang bercinta kah???

Ingatlah:

Cinta itu umpama kurap
Makin di garu makin sedap..


hahha...have a nice day!

Anonymous said...

Entri terbaru saya juga kisah cinta. :)

Elhakim said...

elpawana malam...

hari ni...mau tanya juga..

Kalau boleh...ct nak bercinta berapa kali?

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

13may..
hai..hehhehe...sy x bercinta pun...tp knape? mcm nadaorg bercintakah bunyinya??

abg serunai fakir..
eemm...bln ini mmg hangat psl cinta la..hehhe..bbt ct kesana membaca ya..

elhakim...
bercinta berapa kalipun dlm hidup..bilangan bkn ukurannya...mengapa?abg mahu bercinta sekali seumur hidup?

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

13may..
hai..hehhehe...sy x bercinta pun...tp knape? mcm nadaorg bercintakah bunyinya??

abg serunai fakir..
eemm...bln ini mmg hangat psl cinta la..hehhe..bbt ct kesana membaca ya..

elhakim...
bercinta berapa kalipun dlm hidup..bilangan bkn ukurannya...mengapa?abg mahu bercinta sekali seumur hidup?

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

13may..
hai..hehhehe...sy x bercinta pun...tp knape? mcm nadaorg bercintakah bunyinya??

abg serunai fakir..
eemm...bln ini mmg hangat psl cinta la..hehhe..bbt ct kesana membaca ya..

elhakim...
bercinta berapa kalipun dlm hidup..bilangan bkn ukurannya...mengapa?abg mahu bercinta sekali seumur hidup?

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

13may..
hai..hehhehe...sy x bercinta pun...tp knape? mcm nadaorg bercintakah bunyinya??

abg serunai fakir..
eemm...bln ini mmg hangat psl cinta la..hehhe..bbt ct kesana membaca ya..

elhakim...
bercinta berapa kalipun dlm hidup..bilangan bkn ukurannya...mengapa?abg mahu bercinta sekali seumur hidup?

Anonymous said...

Salam,..

Mungkin terlambat untuk turut serta,..

Ct jangan bimbang,. jodoh sudah ditentukan,. "Wanita yang baik untuk lelaki yang baik" dan begitu juga sebaliknya,..
Kalau kita asyik mencari, kita ralit dalam pencarian, takut nanti hingga lupa pada perkara lain,..

Bak kata 13 may,. cinta itu ibarat kurap,.. makin digaru makin sedap?? hehe,. sebab tu la kena hati-hati,. garu punya garu, sampai tak sedar luka dek sedap menggaru,..