Monday, February 26, 2007

TAGGED game...ehehe

eeemmm....
tanpa disangka aku pun kene tagged oleh kanda una...wahahahha...
aku tak reti sgt bnda2 ni..sbb aku x familiar...tp by reading rules and regulations die..aku try la...

so, ladies and gentlemen on the floor..here are six wierd things about me...


1) TIDUR - aku ni kira mcm geng burung hantu la..siang asal ade masa jer..aku tdo..(lgpun aku mmg kuat tdo)...pastu mlm aku mmg xdpt tdo..aktiviti biasa yg aku buat..samada tgk tv maratahon atau keluar merayau..so, aku merayau la drive area kl...sorang2 pun boleh ...tp biasanya aku mrayau ngn mummy la kan kalu die x keje esoknya...kul 4 or 5 pg br balik..bkn ke mana2 pun..stakat menghabiskan masa jer..tgk movie ker..lepak titiwangsa ker..ape2 jela..duduk dlm kete sepnjgn mlm pun aku biasa buat..dan yg bestnyer..mummy kata aku selalu tidur silang kaki..ahhahahha...

2) semula jadi - sedara mara aku semua pelik...ramai jugak org pencinta alam..tp aku ni mmg pantang ade masa free. aku akan "bush bush" ke sungai hulu yam..setiap mgu pasti aku akan mengunjungi mana2 sungai or laut or hutan or ape2 aje..(yg plg kerap, ulu yam la kan..sbb dkt ngn umah aku..15 min jer)..boleh dinobatkan pengunjung setia tak?hehe ...(note: aku mmg suke outdoors)


3) KUCING - aku ni mmg minat sgt2 ngn kucing...kat rumah skrg dh tgl 13 ekor..dulu2 lagi byk..yang bestnya, aku ni mls korek telinga sendiri...tp aku pntg tgk telinga kucing2 aku ni ade kotoran...akulah tukang korek telinga kucing..hehe..pantang besar aku kalu ade org menganiaya kucing..penah sekali aku nak belasah sorang mamat motor ni sbb langgar kucing .sikit je lagi aku nak bukak buah silat yg aku pelajari..jgn main2..aku boleh jd agresive kalu psl kucing walaupun aku ni jenis tak suka nk marah2..heheh

4) MENANGIS - aku ni category sensitif pd small small things..bila tiba aku confront dgn big2 problems..aku xde hati pun nk nangis..aku mmg boleh handle without tears..tp aku boleh nangis dgn serta merta(automatically) kalau ade org tukar channel tv aku tgh feel tgk any drama..and there was once aku nangis sbb taknak cuci pinggan...uuuwwaaa..klakar...bila aku dh menitiskan air mata(secara tidak sengaja) barulah diorang tak paksa aku dah...hehhe...maluu...pnah baru2 ni aku nangis sbb aku tgu lollypop(candy sweets) yg aku pesan dr sorg member..tp die terlupa beli..tiba2 aku boleh meleleh..klakarr...sebak gile time tu..aduh..tak sangka... (teringat pulak aku penah nagis psl x dpt mkn vanilla ice cream yang dijanjikan oleh seorang abang)

5) KATA KATA- aku ni x pandai nk menyatakan isi hati aku..aku selalu consult orang...tp bila tiba tang aku sendiri..i just cant help myself...biasanya kalu aku terluka atau nak marah atau mahukan sesuatu drpd someone i consider close to me..(which means..aku sayang- family, close frens..or anybody i adore..)...without realizing it..i start to talk in english to them..so, bila aku ckp in english with slow intonation and expression..maknanya, i mean it! i mean every single words i say! stakat ni..kalu aku nk marah..usually , aku gune english language...hehe...sbb most of the time bila aku gune bahasa melayu..kata2 aku akan jadi puitis dan berbelit2..bkn dlm bentuk ayat.. dia akn jd bentuk sajak gitu..haha.. itu pasal agaknya selalu kalu aku berkata2..orang asyik slh paham ajer...asyik2..depa dok get the wrong idea of me..huuhu

6) LAJU - aku mmg suka buat keje laju2..dgn cepat...dan aku mmg jenis xnak ulang2 balik dah kalu aku buat keje..aku akan go through every detail dulu and then..buat trus smpai siap....one time only..then kalu kene buat balik..ha..mmg spoil la mood aku...hehhehe...dgn erti kata lain..aku ni mmg suka speed...byk yg bw advantage dgn speed aku..tp ade satu yg aku rasa merisaukan semua orang..aku suke drive laju2...mmg aku speed..smpai sedara mara panggil aku:pelesit..kwn2 pgl:siti shumaker(entah cmne nk eja nama die..hehe)...smpai ade sekali nenek sedara aku nk pi umrah..aku mintak dia doakan impian aku tercapai bila smpai dpn kaabah..tp dia ckp mula2..dia nk doakan aku bw kereta slow2..aduhh...tertusuk hati aku...tahulah aku betapa seriusnya die risau kat aku...aduh...

so..thats all about me..hehhehe

maka..spt tradisi..akan menurunkan tag ini kpd rakan taulan yg lain...maka, ct pawana malam memilih orang2 berikut untuk meneruskan game ini..hehheh :

1) abg elhakim
2) saudara me, myself and around the world
3) abg sahal fikri
4) abg PoyoGuy
5) abg Kemat
6) abg acai

ehh..nape semua yg aku pilih ni lelaki?
sebbab aku dh puas cari perempuan..tp semua dh kene tagged...laris betul depa ni..hehhehe

Rules & Regulations:Each player of this game starts out by giving 6 weird things about themselves. People who get tagged need to write in a blog of their own 6 weird things as well as state the rules clearly. In the end, you need to choose 6 people to be tagged and list their names. After you do that, leave them each a comment letting them know you tagged them and to read your blog!

7 comments:

Dhiaz said...

dinda nur..... kita serupa... kanda pun kena tag ngan una gaks! ooo... ratu air mata ek.. meh kanda kesat air matamu wahai permaisuri... :)

karl Firdaus said...

13 ekor ? Kussmangat ..........macam mana dinda jaga kucing banyak tuu ? Kanda yang jaga sekor nih kadang kadang dah pening dan penat ? Kalau balik kerja lambat selalu aje gilti pasal Chinteng tak makan lagi ... ?? Agaknya itu sebabnya siChinteng ni dah spoilt ....... heh heh ........

ratu airmata heh ...

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

kanda dhia

wah...kanda sudah bagi gelaran baru pd dinda heh..hehhehe

jgn la pgl ratu air mata...cume sensitif sikit jer..malu lah..hehhe

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

ehehhehe...kanda una..wah...kanda pun sama ejek dinda pgl ratu air mata..jgn la..dinda malu la....xmaula.mcm perempuan sgt la..huhu....

psl kucing2 tu...di situlah kita tanakan dn applykan rasa tnggungjawab..hehhe....kalu dah rela nk bela..mestilah rela2kan diri menjaga mereka..hehhe

Elhakim said...

tak elok... buat kerja laju2
nnti x ada quality tau...

Fazs said...

adik ct...
akak nangis bler tgk cter2 sedih cam bersama-mu, hindustan, cter psal umah org2 tua...jgn tatau...tgk iklan Petronas-CNY yg baru nie pn bole mleleh air mate...isk isk isk.

~inilah saya~ said...

Kena TAG jugak? he he he