Wednesday, June 20, 2007

dan dgn perasaan

aku kaku..aku seolah sebak..dan sayu..tiba2 aku rndu...
lama sudah kutinggalkan suara itu..

mungkin kerna aku berbicara dgn temannya..
maka aku dihambat rasa rindu..yg jauh..

lalu ku angkat gagang telefon dan mendail number die..
suasana spt di atas motor..aku malas mahu bercakap..
sikit lagi nk sampai rumah, katanya..
kutunggu sehingga enjin motor dimatikan..

dan perbualan hati itu bermula...
berayun...dan berirama...
hingga satu saat, aku hiba..
hampir menitiskan air mata..
mungkin dia di sebelah sana tidak tahu..
ah..biarkan aja..aku selesa begini..

kutanya "apa yg plg awk syg dlm dunia?"
jawabnya.."ada 2..awk org kedua yg sy pernah beritahu..
pertama..org yg sy syg dn kedua, org yg sy syg yg dah tiada.."
"macam awaklah..", sambungnya lagi...
kutanya.."saya?" dan dia menjawab..."ya..org yg saya sayang.."

giliran dia bertanya..kujawab..
"apa yg sy plg syg ialah perasaan.."
dibalas olehnya.."oh..perasaan..emmm, besar maknanya"
mungkin sy boleh buat satu puisi mengenai perasaan..."

topik demi topik kami bualkan..
hingga aku minta diri...
bila aku rasa rindu itu sudah kulepaskan,
aku akhiri perbualan kami dgn "take care"..
dn dia akhiri dgn kata2 yg simple namun indah..

sesudah gagang kuletakkan..
aku berteleku lama di situ..
"perlukah aku beritahu bhw panggilanku itu sama ertinya dgn kata2 "i miss u..."


dan itulah pertama kali dlm tahun kebelakangan ini, aku berperasaaan dan berbual dgn perasaan dan setelah habis perbualan..aku turut masih berperasaan...

setakat ini...dia lah yg mampu menggegarkan perasaaan ini..ya...dengan perasaan...

9 comments:

13may said...

hmmm...anda angau!

hahha

Sunan_Jati said...

Hmmm... anda angau...
jom angau skali...
hehehheheh!

Anonymous said...

org bercinta sukar nak cakap direct-to-the-point. pusing sana sini, nak bagi maksud hati sampai. hmm...

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

13 may: angau? pepandai jer..ihik ihik...neway, dh lama x biarkn diri ni angau dlm sejam dua..


susan jati:

eh..eh..apasal kata nagau jugak..ish2, bkn angau la.cuma teringat kisah dulu2..hehe

orang biasa:

abg, kite x bercinta la..kita blum brsedia utk "cinta"..jauh lagi kot..hehhe

Sunan_Jati said...

wahahaha.. xpala...
sy phm...
rindukan zmn botak ceng ya.. hehehhe!

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

ehhehehhe..
abg sunan,
kalu dulu zmn botank ceng, skrg nk kat azmn mawi botak bleh tak?ekekkekekke

k o r o m y s t said...

hmm.. jiwang karat nih xD

R. Rosa said...

Mas, romantis banget tu kata-katanya
oh ya, mas, kasih comment donk di situs aku
http://mediasukses-kita.blogspot.com

R. Rosa said...

http://mediabisnis-kita.blogspot.com