Friday, November 17, 2006

allah selamatkanlah keluargaku dn segalanya..aminn

assalamualaikum...
sebelum meneruskan pembacaan kalian dlm blog ku ini...biar aku nyatakan dahulu..
lauhan kali ini adalah luahan versi kemarahan seorang gadis berusia 21 tahun..memikul tanggungjawab seorang anak sulung dr 2 org adik beradik ..juga seorang dr background family yang aku fikir cannot be describe..yg juga seorang student final year di sebuah institusi pengajian tinggi..kerna kini aku rasakan hidup ini umpama perlawanan..sebuah perhitungan...


kisah kemarahan ini bermula pada ptg selasa...
mcm biasa..aku kalu xde kelas..aku akan balik rumah...on da way balik umah..aku singah jemput mummy dulu...then kitorang sampai rumah...dpn pintu..atas simen..kelihatan garam bertaburan...mummy bgtau aku..ada garam bertabur..aku pun pi la tgk..then adik aku ckp...mlm td xde lagi..
tp die x nmpak sape2 pun sbb die tdur kul 4 pg katanya..tiba2 dtg jiran aku...dirasanya bende tu..masin katanya mmg garam...
ape kejadah garam dok bertabur dpn pintu rumah aku..?
(ape yg kalian pikir?)

okay...lalu aku gtau sepupu aku...aku ckp kat dia aku x pcaye bende2 ni...
karut marut!!...dia marahkan aku..
katanya kalau x pcaye tp itu hakikat...nak buat cmne?
takkan nak biar je???!!!
marah sungguh...!!!

dgn niat utk berikhtiar menghalang bnda2 buruk pada family ku...aku bw mak n adik aku pi jmp sorg ustaz....dng sepintas ustaz tu kata...ada org dengki...(teringat aku ttg kedengkian melayu spt yg ditulis oleh abg elhakim..)

jauh dlm hati..(ape kes pulak ni??)
agaknya ustaz tu tahu aku x pcaye...die mintak nama mak aku...dn dia boleh pulak teka kedudukan rumah aku...pelan umah aku pun die bleh describe satu2...(emm..hebat jugak...dlm hati aku kata)

yg suprisenyer...die tgk nama mak aku tp katanya...aku yg nak dituju..bkn mak aku...
aku tnya knape...katanya aku yg paling "keras" antara kami bertiga...kenapa pulak??
katanya aku ni yg paling tegas utk berusaha utk satukan family aku katanya...
(mestila..kalu nk harap mak aku...dh byk kecewa...die dh x larat dah..nk hrpkan adik aku...umur baru 17 thn nk spm lagi...dn die mmg bkn jenis mcm aku...)..ayah aku xde ...die x ikut..die keje..

oh....this is something serius..then..aku dinasihati oleh ustaz tu spy jg handbag aku dn kereta...disuruhnya aku basuh kereta sbb die mcm dpt rasa akan terjadi something pd kereta..entahlah...

so..die bg kamu brp ayat quran utk diamalkan ..minta jauh dr jin syaitan dn manusia..serta beberapa bnda la..biasala..utk berubat...aihhhh....hati aku dh panas..antara percaya dgn tak..tp harus aku berhati2...sbb katanya die nak mengenakan family aku...tp melalui aku..jahanam sungguh...

then...tiba2..pg khamis..aku nk pi kelas..aku bgn pagi..tgk kereta aku basah sebelah dgn kesan percikan air tanah..dahla sebelah je...ketara gile..!!tanah bleh melekat kat cermin..!!mcm bukan dr percikan tayar...dan plg ketara...!!tanah tu basah lagi...padahal x hujan pun...ish...mula la aku menyumpah dlm hati...dlm beristigfar tu sempat jugak aku doakan balasan utk org yg punya angkara..

aku jd x senang duduk..so.semalam mlm..aku call bapak angkat aku..
dia ni imam masjid...bleh la kalu nak tolong2 sikit2...aku panggil die abah..
aku cerita..katanya kelihatan spt ada org sdg sakit hati ngn family aku...disuruhnya aku dtg amik air...mintak jauh dr kejahatan manusia....
aku rahsiakan hal ni dr ayah aku...die x perlu tahu...atas some good reason,biar aku ikhtiar sendiri..

dn hari ni..tgh hari..sblm g kelas..
aku dpt sms from mummy...katanya die dpt mc setengah hari...blood pressure die naik...kencing manis pun ade sikit...
what the hell.......!!!! selama hari ni mummy x penah ade kencing manis...aras gula dlm darah x penah tinngggi.....!!!

now that i am here...feeling so bad..thinking of my family!!! bullshit sungguh!!! ape kejadahnya yg berlaku skrg ni...!! i am totally no idea on all these fucking things...!! sesungguhnya aku marah kerna tak tahu apa yg terjadi...byk kali aku dokan semoga allh balas apa yg sepatutnya utk sesiapa yg berkenaan!!! apa yg aku tahu sekarang hanya lah sepotong ayat yg keluar dr hati aku setiap masa..."allah selamatkanlah keluargaku dn segalanya..amin.."

benarkan aku berusaha utk keluargaku tercinta..ya allah..
benarkan aku tuliskan ayat yg lahir dari hati aku utk si bedebah yg mahu mghancurkan family aku..."sial kau bloody idiot jahanam...what the hell u think u are doing???!!!"...

versi kemarahan pawana malam...katakanlah aku mmg wajar utk marah?sesungguhnya aku berhak marah..,bukan???

allah selamatkan keluargaku dn segalanya...aminn..!!

13 comments:

karl Firdaus said...

terima kasih kerna sudi mampir dihalaman rumahku yang baru didirikan... sememangnya sepi kerna rumah lamaku baru aku robohkan kerna dicerobohi.

Sekali lagi Terima kasih kerna sudi singgah.
InsyaAllah akan aku memperkemaskinikan rumah ku yang hampir siap.

Fazs said...

Astagfirullah...mengucap dik...jgn ikutkan amarah tu, igt stiap kjadian pasti ader hikmah yg tsembunyi, dugaan Allah pasti ader utk kita. CP pon alami perkara yg sama mcm adik,kedengkian manusia pd khidupan bahagia kluarga CP,cubaan tuk merampas ayh dari mak CP,teruk mak CP kena...xbyk tp sikit2 CP tau keadaan adik, cuma keadaan yg kluarga CP alami lebih teruk,Alhamdulillah kita pohonla pertolongan dariNYA.

p/s: nama kita sama - cT

:D

Anonymous said...

Sabarlah, banyakkan berdoa dan baca Al-Quran.
Insyallah, PG juga akan turut berdoa semoga Allah akan melindungi keluarga CT.

karl Firdaus said...

Dalam zaman maju hari ini masih ada manusia yang berperangai jahil dan akan lakukan sesuatu yg diluar jangkaan kita, apa motifnya ya ... hmmmm............kalau benar inginkan sesuatu apakah bendanya tu agaknya ya.....

hmmmmmm.... aku pening.

MDM FARAH FAIZURA said...

Pawana,

amarah itu hanya 1 hasil nya,

membinasa.

jika tidak org lain, diri kamu,

yg pasti binasa.

azeel said...

aku sedang mengalami pengalaman yg sama.. kali ini rumahtanggaku jadi taruhan..

NUR said...

Semoga Allah sentiasa melindungi adik dan keluarga...

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

terima kasih semua....semoga doa kita dimakbulkan allah..sesungguhnya syukur amat aku bertemu kamu semua..

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

tp amarahku belum berakhir....

abg dingin...
akan ku pastikan spy amarahku ini tidak membinasakanku...
kerna itulah kehendak pihak lawan kan..

biar aku hamuk semua kebijaksanaan agar aku bisa menang dlm pertarungan ini...sesungguhnya amarahku ini adalah sokongan kuat pd diriku...

kerna aku tidak punya sesiapa utk kupercayai lagi...

hakikat dunia kan mmg jelek bak kata abg dingin sendiri bukan?

karlchinteng.
biasanya punca adalah kedengkian...
dn apa yg didengkikan adalah kebiasaannya "kebahagiaan.."
kalu x prcaya cuba tnya pd kak cekpas dn abg azim...
adalah kebahagiaan yg mereka mahu runtuhkan..
manusia kan mmg mcm tu..
penuh dgn hasad dengki yg x terkawal..
samada kenahagiaan rumah tangga atau kebahagiaan peribadi yg sering mnjadi taruhan...


aneh bukan serakah manusia kini??
luahan blog kali ini hanyalah sekadar 5% dr apa yg terjadi dlm keluarga ct selama berbelas tahun ini...

apa yg dilihat di dlm drama swasta kini terbuka nyata...pekung yg ditutup atas dasar melupakan kenangan lalu kini telah terbuka..
semuanya terbuka disebabkan kemarahan inilah..

yg kini telah meneroka kebenaran masa lalu...

sedikit demi sedikit ia akan terhakis..dn bak yg tingal hanyalah satu.,...iaitu kebenaran...
jadi igtlah andai mahu menutup kebenaran,...xkan pernah kau berjaya...never!!! ever!!! and will forever never be!!!!
sesungguhnya inilah yg terbuku...
-mangsa-

Elhakim said...

hmmm...
now you see...Malay dan sifat dengkinya...
sinonim...

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

yes abg hakim....

mmg sinonim sekali...

tp kalu x mahu jd melayu..mahu jd apa lagi?

hehhehehhe

Anonymous said...

sabar ye dikk... btul ckp dingin..kelak marah itu membinasakan kamu... yg penting.. Dia ada...

P/s : baca ayat ayat/maknanya skali.. qursi dan yasin setiap solat..

Anonymous said...

kalau garam tu nak halau benda halus... bukan nak suruh benda halus datang...

so bagus la tu..

jangan risau risau... ambik je garam tu buat masak... jimat belanja

eheheh