Thursday, November 09, 2006

perasaan..
sebuah kisah yg berkait dgn ahti dn perasaan
kerna samada kehadiran atau mgkin kehilanagn empunya bicara hati..

terasa seolah sgt bosan melanda di jiwa..lalu aku lawati blog2 yg kukira dkt dgnku..
kmdn dr satu blog,,ku redah pula melawat blog kedua..hinggalah aku kira hatiku tersentuh dgn komen dr yani dlm blog dingin..ku nekadkan hati mengintai blog yani..di situ aku belum jelas lagi...dn entah bagaimana rantaiannya telah aku lupa..aku lawati pula blog azim...di situ mataku terpempan..
hatiku berhenti berperasaan bosan..timbul sesuatu yg lahir dari sudut terakhir tangga dlm hatiku...
melalui pintu kesayuan..rasa itu menjenguk di ruang legar hatiku...
oh..kini aku mengerti sedikit....
dn seterusnya, aku beranikan diriku mencoretkan isi hatiku dlm komennya..
jesteru..setelah kubaca kronologi itu..kulawati sekali lagi blog yani..(yg entah tidak pernah kukenal insan ini sebenarnya..)
dn kini aku yakin bahwa aku telah punya satu rasa....
yg tidak pernah kan bisa ku ceritakan...kerna rasa adalah utk dirasa...
kmdn kucari dlm blog itu..pencarian itu ku temukan..
lalu,dgn alunan lagu sedih dn sayu dr blog yani, aku sedar aku sedih yg jauh..
kerna sesungguhnya aku kepingin utk membaca setiap entri dr blog "bicara hatiku"....
ya allah...sesungguhnya aku tidak pernah kenal setiap dr mereka..
tp aku rasakan seolah rapat sesunguh rapat pabila membaca setiap enty yg ku jumpa yg tulisannya mengenai arwah..
jauh di sudut hati ini..
akan aku abadikan setiap dr apa yg aku baca dr blog td dlm jiwa luasku ini..
satu harapanku...moga aku punya peluang utk menjalin silaturrahim bersama mereka2 yg menyanjungi arwah itu....
agar aku bisa punya peluang utk perbaiki diriku..
kerna aku rasakan bagai terlihat kemuliaan mereka dlm bait2 dn patah2 kata mereka2 ini...
kerna sebenar dr segala sebenarnya aku ini adalah seorg gadis yg amat sukar utk merasakan selesa yg benar selesa..
utk berkomunikasi dgn luar ruang lingkup jenis spt hatiku..
entah bagaimana nak ku ceritakan ttg aku..
tp itulah hakikat sebenar..dan kini aku rasakan..
bagai aku menemukan sekumpulan manusia yg kukira punya kurang lebih intipati diri spt hatiku...
betulkan aku andai aku salah ya allah...
andai benar ada rezki ku utk mengenali mereka2 ini, dekatkanlah kami..
berkatkanlah aku dn setiap mereka ya allah...aminn...

what a very soulful night..

3 comments:

Anonymous said...

terima kasih kerna membaca kisah aku..

terus terang aku katakan disini... segala gala yg berlaku di alam 'maya' ini adalah kerana arwah ghazz... kerana dia aku kenal apa itu blog... kerana dia aku pandai bermain kata kata... dan kerna dia jugalah aku dpt menambahkan lagi sillaturahim dgn kwn kwn alam maya ini....

mulanya aku mencari sesuatu mengenai DEWA... dan aku termasuk blog gurisan intaglio... kemudian barulah aku jumpa komen arwah didlm nya.... seperti mana kamu tersentuh dgn kata kataku di dlm blog dingin ( komen mana ha?),... seperti itu juga aku tersentuh dgn kata kata arwah.... lalu aku lawati blog dia..

sungguh tak sangka... aku terus melekat membaca kisah dia... dan aku menangis.... menangis kerana sedih dgn cerita cerita dia...gembira ... gembira bila membaca kisagh gembira dia...dari situlah aku kenal siapa itu gibran ali...ahli falsfah terkenal dari iran... yg bercakap mengenai cinta dan kehidupan....

bila membaca tentang arwah...buatkan kita Kenal siapa kita.. membuatkan aku berfikir...tentang kehidupan...

Apa yg boleh aku simpulkan disini ialah... semua yg aku ada di blog ini adalah ilham dari arwah...maksud aku... kalau bukan kerna blog dia yg bercerita mengenai kehidupannya dimasa lalu.. hari ini dan hari akan dtg dia.... tentu aku tidak bersama kamu disini...

Elhakim said...

pawana malam...

jika tiada keberatan sila beri padaku alamat URL si-arwah tu...

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

abg hakim,url arwah dah x wujud...blognya telah di deletekan oleh tunang arwah....sedih kan??anyway..abg bleh baca ade warkah terakhir arwah di blog nyzra..try la tgkkk http://nyzra.blogspot.com/2006/09/nota-terakhir-tanda-ingatan-buatmu-4.html
yg kat blog azim tu abg dh baca kan??